სასწავლო გაჩერებები-
გაკვეთილის თემა "მეფე და მხატვარი"
კითხვის სწავლების მეთოდები
1.სინთეზური,აღმავალი მეთოდი
I ეტაპი
ვსწავლობთ ასო-ბგერებს.
II ეტაპი
ვსწავლობთ მარცვლებს და სიტყვას
III ეტაპი
ვსწავლობთ წინადადებას
სწავლება მიდის ნაწილიდან მთელისკენ.წერა კითხვის საწყის ეტაპზე მოცემულია ასოები და ბგერები,თანდათან ხდება გართულება და ასოები ერთიანდება მარცვლებად და სიტყვებად.ხდება სინთეზის სააზროვნო უნარის ამოქმედება.
თ
თი-თი
თითი
*********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
2.ანალიზური დაღმავალი მეთოდი
I ეტაპი
ვკითხულობთ წინადადებას
II ეტაპი
მივუთითებთ ერთ კონკრეტულ სიტყვას
IIIეტაპი
ასწავლიან ამ სიტყვაში შემავალ ბგერებს
სწავლება მიდის მთლიანიდან ნაწილისკენ.წინადადებიდან მივდივართ ასომდე,ბგერამდე.ვამუშავებთ წინადადებაში შემავალ სიტყვებს და შემდგომ სიტყვებში შემავალ ცალკეულ ბგერებს.ასეთი მეთოდით სწავლებისას მოსწავლეს უწევს ანალიზის სააზროვნო უნარის გამოყენება.სწორედ ამოტომ ჰქვია ამ მეთოდს ანალიზური დაღმავალი მეთოდი.
ეს არის სახლი
სახლი
ს ა ხ ლ ი
*********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
1.სინთეზური,აღმავალი მეთოდი
I ეტაპი
ვსწავლობთ ასო-ბგერებს.
II ეტაპი
ვსწავლობთ მარცვლებს და სიტყვას
III ეტაპი
ვსწავლობთ წინადადებას
სწავლება მიდის ნაწილიდან მთელისკენ.წერა კითხვის საწყის ეტაპზე მოცემულია ასოები და ბგერები,თანდათან ხდება გართულება და ასოები ერთიანდება მარცვლებად და სიტყვებად.ხდება სინთეზის სააზროვნო უნარის ამოქმედება.
თ
თი-თი
თითი
*********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
2.ანალიზური დაღმავალი მეთოდი
I ეტაპი
ვკითხულობთ წინადადებას
II ეტაპი
მივუთითებთ ერთ კონკრეტულ სიტყვას
IIIეტაპი
ასწავლიან ამ სიტყვაში შემავალ ბგერებს
სწავლება მიდის მთლიანიდან ნაწილისკენ.წინადადებიდან მივდივართ ასომდე,ბგერამდე.ვამუშავებთ წინადადებაში შემავალ სიტყვებს და შემდგომ სიტყვებში შემავალ ცალკეულ ბგერებს.ასეთი მეთოდით სწავლებისას მოსწავლეს უწევს ანალიზის სააზროვნო უნარის გამოყენება.სწორედ ამოტომ ჰქვია ამ მეთოდს ანალიზური დაღმავალი მეთოდი.
ეს არის სახლი
სახლი
ს ა ხ ლ ი
*********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
კითხვის სწავლების დაბალანსებული მიდგომა
აღნიშნული მიდგომა წარმოიშვა XX საუკუნეში და ის იკავებს შუალედურ ადგილს აღმავალ და დაღმავალ მეთოდებს შორის.ის კომბინირებული მეთოდია ჩვენ უნდა შევეცადოთ და დავიცვათ ბალანსი.მისი გამოყენებისას განსაკუთრებული ყურადღება უნდა დავუთმოთ შემდეგ ხუთ სფეროს:
- ფონემური ცოდნა.
- ასო-ბგერების მიმართების ცოდნა.
- კითხვის მოქნილობა
- ლექსიკური მარაგი
- წაკითხულის გააზრება.
თუ თქვენ გადაწყვეტთ რომ წერა კითხვა დაბალანსებული მიდგომით ასწავლოთ მაშინ თქვენ მოგიწევთ აქტივობები ამ ხუთი სფეროს კარგად განვითარებისათვის შეარჩიოთ. **********************************************************************************************************************************************************************
Комментариев нет:
Отправить комментарий